Organizację codziennej pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców.
Zaplanowane działania |
---|
7.00 – 8.20 Przyprowadzanie dzieci do przedszkola. Zajęcia w zespołach i indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Zabawy poranne. |
8.20 – 8.30 Zabawy ruchowe przy muzyce. Słuchanie bajek, opowiadań, poezji. Zabawy w kole. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30 – 9.00 Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
9.00 – 9.30 Zabiegi higieniczne po śniadaniu. Zabawy inspirowane przez nauczyciela i swobodne. |
9.30 – 11.45 Realizacja Programu Wychowania Przedszkolnego. 0 Zajęcia dydaktyczne kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy dowolne, spacery, wycieczki , pobyt w ogrodzie. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
11.45 – 12.00 Czynności higieniczne przed obiadem. |
12.00 – 12.30 Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 – 14.20 Zajęcia wyciszające, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Prowadzenie obserwacji. Zajęcia dodatkowe. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
14.20-14:30 Przygotowanie do podwieczorku. |
14.30 – 15.00 Podwieczorek – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
15.00 – 17.00 Zabawy inspirowane przez nauczyciela i swobodne. Czynności porządkowe. ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECI: integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne. Rozchodzenie się dzieci. |
Pobyt dzieci w przedszkolu to nie tylko zajęcia dydaktyczne. Staramy się właściwie zrównoważyć czas pomiędzy poznawaniem nowych zjawisk w trakcie zajęć edukacyjnych, a swobodną zabawą pozwalającą na wykazanie się własną inicjatywą i dokonywanie wolnych wyborów.
Kładziemy nacisk na zapewnienie dzieciom jak największej ilości zajęć na świeżym powietrzu. Spacery edukacyjne, obserwowanie życia zwierząt i roślin uwrażliwiają dzieci na piękno i bogactwo otaczającej przyrody.
Po obiedzie prowadzimy zajęcia wyciszające. Jest to czas na relaks i odpoczynek. Odpoczynek uprzyjemnia łagodna muzyka oraz bajki czytane przez nauczycielki.