Język angielski 27.05.-28.05.2020 r.

Good morning song.

Posłuchaj i ćwicz.:)

Mother’s Day vocabulary – Dzisiaj poznamy słówka związane z Dniem Mamy!

Listen and repeat.

Posłuchaj i powtórz.

A present for your mum:)

Let’s make a card for Mother’s Day.

Oglądnij film i wykonaj kartkę.

 

Listen to the story.

Posluchaj opowiadania i powtarzaj!

 

 

Zaśpiewaj piosenkę dla mamy!

Mother’s day song.

Hugs and kisses, Hugs and Kisses,

Just for you! Just for you!

Just to tell you, Mommy, Just to tell you, Mommy,

I love you! I love you!

Zapraszam na zabawę ruchową – Nie ruszamy się, gdy słyszysz FREEZE!

18.05-19.05 – j.angielski

Witajcie!

W tym tygodniu w naszych grupach rozmawiamy na temat emocji – przypomnij sobie na początek słownictwo dotyczące emocji i uczuć śpiewając piosenkę:

Dzisiaj zaczynamy nowy temat – Sport! 

Karty obrazkowe dotyczące tematu można pobrać tutaj:

https://nauczycielnamiare.pl/wp-content/uploads/2020/05/SPORT.pdf?v=9b7d173b068d

Na początek zachęcamy Was  do zabawy „Go!Stop!” Na dźwięk GO! dzieci biegną , na dźwięk STOP! dzieci zamieniają się w posągi 🙂  Możecie zaprosić do zabawy rodzeństw lub domowników. Piosenka poniżej w linku:

SPORTS VOCABULARY

Football [czytamy: futol]– piłka nożna

Basketball [czyt. basketbol] – koszykówka

Tennis [czyt. tenys] – tenis

Gymnastics [czyt. dżymnastiks] – gimnastyka

Swimming [czyt. słimin] – pływanie

Cycling [czyt. sajklin] – kolarstwo

AKCESORIA SPORTOWE: bike, ball, racket, swimming cap.

 czasownik CAN (umieć, móc, potrafić).

Tak jak pisałam w poprzednich wpisach, aby wprowadzić dzieciom słownictwo najlepiej sprawdzą się karty obrazkowe. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.

 

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane ze sportem na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane ze sportem razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

Simon says” – Rodzic wypowiada „Simon says….” I podaje komendy takie jak: play football, play basketball, swim, play tennis, do gymnastics , go cycling. Dzieci wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” .

Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną ze sportem. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica dyscyplinę sportową. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie dyscypliny zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.

 

Czas na zabawę ruchową! Naśladuj ludzika i czynności, które wykonuje. 

 

Przykładowe karty pracy:

Karta pracy nr 2 - (5, 6 latki)

 

Football handwriting worksheet. -great to help your little sponsored children practice writing, English, and they can colour as well.

Kindergarten The Alphabet Sports Color by Number Worksheets: Color by Letter: Playing Baseball

Color the Balls Coloring Page - Twisty Noodle

Dzisiejszą lekcję zaczynamy od powtórzenia naszego ABC:

A, B, C, D, E, F, G
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V
W, X, Y, Z

Now I know my ABCs.
Next time won’t you sing with me?

A, B, C, D, E, F, G
H, I, J, K, L, M, N, O, P
Q, R, S, T, U, V
W, X, Y, and Z

Now I know my ABCs.
Next time won’t you sing with me?

Następnie przypomnijcie sobie nazwy Dni tygodnia:

Temat: „It’s spring” (Jest wiosna)

  • słownictwo związane z wiosną
  • prezentacja tekstu piosenki i słownictwa

 

Dziś zaczynam od action song, ponieważ wówczas dzieci mają możliwość tańczyć, śpiewać i wyrażać ruchem swoje emocje. Dlatego odsyłam was do piosenki Bug’n Roll, propozycji z kanału Pinkfong Songs for Children.

 

 

HELLO CHILDREN! – Witajcie Dzieci!

 

Uczymy się słownictwa związanego z Wiosną – powtarzajcie!

1. It’s spring. Today we’re going to learn a new song about flowers. (Jest wiosna. Dziś nauczymy się nowej piosenki o kwiatach.)

 

Sing a song of flowers, flowers all around Flowers that are growing, growing in the ground

Flowers of every color, they look so pretty too! Red and pink and orange and yellow Blue and purple too! 

 

Udawajcie, że jesteście na spacerze, przemierzacie las lub łąkę, aż tu nagle… Stop! Wyskakuje… no właśnie, co? Jedno z was pokazuje kartę, ktoś inny mówi, co się na niej znajduje. Dzieci grają rolę echa i powtarzają nazwę kilka razy: A flower! Flower… flower… (fl)ower…!

selective focus photography of pink petaled flower

A butterfly, butterfly !

Darmowe zdjęcie z galerii z motyl, owad, skrzydła, zbliżenie

Inne gry:

Jumping game

Podczas tej zabawy przyklejamy na tablicy bądź ścianie karteczki przedstawiające wprowadzone słownictwo. Warunek jest taki aby karteczki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dzieci mogły zdjąć karteczkę dopiero poprzez podskoczenie. Dla utrudnienia przyklejamy ilustracje coraz wyżej. Kiedy dziecku uda się zdobyć karteczkę głośno mówi co na niej się znajduje.

Kałuże

Przygotowujemy „kałuże” z ilustracjami związanymi z danym tematem. Rodzic kolejno wypowiada słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednia ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci ściągają buty i skaczą na wskazane obrazki. Biorąc pod uwagę aspekt sensoryczny zabawy, prawdopodobnie sprawi ona dzieciom wiele radości.

 

t’s time to dance. Listen, sing and move. (Czas zatańczyć. Słuchaj, śpiewaj i poruszaj się.)

J.ANGIELSKI 6 – 7 maja 2020 r.

Dzisiaj poznamy słówka związane z pojazdami! Mam nadzieje, że lekcje sprawią ci dużo przyjemności!

 

It’s a bicycle /bike

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bicycle

yellow and purple bicycle near white wall at daytime

It’s a car

gray sports coupe parking during daytime

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=car

It’s a bus

yellow school bus on road during daytime

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bus

It’s a train

black and red train passing through forest

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train

 

It’s an airplane / It’s a plane

airplane in midair at daytime

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=airplane

It’s a boat

white boat on body of water

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=boat

 

Posłuchaj piosenki, spróbuj śpiewać i pokazywać:

 

Staraj się powtarzać wyrazy w j. angielskim – przesłuchaj, przyglądaj się obrazkom:

 

 

Teraz czas na trochę ruchu! Poruszajcie się dokładnie, jak dzieci na filmie – starajcie się też śpiewać i powtarzać!

 

Zapraszamy Was również na alfabet pojazdowy :):)

Podczas ostatniej piosenki również proszę, abyście trochę poruszali się.

Raz szybko – fast

Raz wolno – slow.

Darmowe flashcards SUPER SIMPLE SONGS – https://supersimple.com/downloads/driving-in-my-car-dock-flashcards.pdf

Driving in my car.
Vroom vroom vroom.
Driving in my car.
Vroom vroom vroom.
Driving very fast.
Vroom vroom vroom.
Driving very slow.
Vroom vroom vroom.
I like driving.
Driving in my car.

Riding on my bike.
Pedal pedal pedal.
Riding on my bike.
Pedal pedal pedal.
Riding very fast
Pedal pedal pedal.
Riding very slow
Pedal pedal pedal.
I like riding,
Riding on my bike

Rowing in my boat,
Splash splash splash,
Rowing in my boat,
Splash splash splash,
Rowing very fast
Splash splash splash,
Rowing very slow.
Splash splash splash.
I like rowing.
Rowing in my boat.

Riding on my train.
Choo, choo, choo.
Riding on my train.
Choo, choo, choo.
Riding very fast.
Choo, choo, choo.
Riding very slow.
Choo, choo, choo.
I like riding.
Riding on my train.

Flying in my airplane.
Whoosh whoosh.
Flying in my airplane.
Whoosh whoosh.
Flying very high.
Whoosh whoosh.
Flying very low.
Whoosh whoosh.
I like flying.
Flying in my airplane.

 

Połącz cień z odpowiednią nazwą:

https://supersimple.com/downloads/driving-in-my-car-connect-color.pdf

Pokoloruj pojazdy z piosenki.Powtarzaj ich nazwy!

https://supersimple.com/free-printables/driving-in-my-car-coloring-pages/

 

Dodatkowe karty pracy:

https://twistynoodle.com/color-the-vehicles-worksheet/

https://www.daycareworksheets.com/spelling/car-spelling-worksheet-printable.html

http://coloritbynumbers.com/printables/easy/vehicles/car

http://www.kidsinglish.com/vehicle-resources/website-vehicle-pics/colouring-sheet-1.gif

http://www.kidsinglish.com/vehicle-resources/website-vehicle-pics/colouring-sheet-2.gif

https://www.planesandballoons.com/2019/03/26/transportation-tracing-worksheets/ (pobranie na dole strony).

 

J.ANGIELSKI 29-30 kwietnia 2020 r.

Dzisiaj poznamy kształty w języku angielskim!

Powtarzaj What Shape Is It? – Wymieniaj, jakie kształty występują w piosence. 

 

Amazon.com: Melissa & Doug Shapes Chunky Puzzle: Melissa & Doug ...

Czy potrafisz nazwać kolory tych kształtów?

Green, yellow, orange, blue, dark blue, pink, purple and red.

 

What’s missing?

Rozkładamy na podłodze wszystkie kształty. Liczymy je, a następnie mówimy: We’ve got 6 different shapes. A square… Zachęcamy dzieci by powtórzyły rytmicznie 3 razy, np. klepiąc ręką o dywan – square, square, square. Uczniowie powtarzają wszystkie gesty. Następnie powtarza czynność z pozostałymi kształtami, a na koniec mówi I’ve got a great idea! Let’s play „What’s missing?”! Zakrywa chustą wszystkie kształty, wyciąga jeden, po czym zabiera chustę, pytając uczniów What’s missing? Zabawę kontynuuje do czasu, aż wszystkie kształty zostaną przećwiczone.

Look! square, triangle, diamond, circle, heart… Oh oh, where is the rectangle? Przez chwilę udajemy, że szukamy, po czym wyciągamy kształt ukryty w chuście.

Zabawa ruchowa z piosenką The Shape Song  – wycięte kształty rozkładamy na podłodze, po całym pokoju. Ćwiczymy z nimi przykładowe słowa piosenki, np. A circle. Can you make a circle? – pokazuje, jak z rąk zrobić koło. A circle. Can you find a circle? – naśladuje gest rozglądania się, po czym podbiega do jednego z kół leżących na podłodze i zachęca do tego samego uczniów.

Karty obrazkowe można pobrać tutaj: KARTY OBRAZKOWE

 

Practice eight basic shapes with this versitile worksheet. Poćwicz nazwy kształtów z kartą pracy. 

KARTA PRACY- wypełnij kształty plasteliną, nazwij w j. angielskim.

 

Spróbujcie odwzorować wszystkie kształty przy użyciu swoich rąk! Powodzenia!

S

 

 

Dodatkowe karty pracy:

Połącz z nazwą odpowiedniego kształtu.

Narysuj po śladzie, nazwij kształty i pokoloruj.

 

J.ANGIELSKI 22-23 kwietnia 2020 r.

Witajcie!

Dzisiaj porozmawiamy sobie trochę na temat tego, jak się czujemy w języku angielskim.

Zapraszam!

Zaczniemy zajęcia od spotkania ze Stevem i Maggie. Pamiętacie ich?

Powtarzaj ze mną nazwy uczuc i emocji – Are you ready?

Zaczynamy od nauki piosenki: Let’s sing with me!

If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.

If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.

If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!” Say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”

If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.

If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.

 

KARTY OBRAZKOWE DOTYCZĄCE NAZW EMOCJI MOŻNA POBRAĆ TUTAJ:

KARTY OBRAZKOWE- EMOCJE- SSS

 

Zobacz, co robi potworek, gdy jest szczęśliwy lub smutny 🙂

Następnie wykonaj wybrane cwiczenie:

Napisz po śladzie i dorysuj

Narysuj wybraną emocję i nazwij ją

Pokoloruj wybrane emocje. Nazwij je.

Jeśli masz ochotę, poznaj nowe słownictwo dotyczące uczuc i emocji w formie bajek:

J.ANGIELSKI 15-16 kwietnia 2020 r.

Happy Easter Everyone!

Wesołych Świąt! Życzę wszystkim miłej i przyjemnej lekcji świątecznej! 

Easter- słownictwo.

Włącz słowniczek, powtarzaj za lektorem.

https://www.anglomaniacy.pl/easterDictionary.htm

Obejrzyj Steve and Maggie i ich Easter Egg Hunt- polowanie na jajko wielkanocne. 

Zapoznajcie sie z wierszem/zadaniem ruchowym. Proszę,aby dzieci wstały, wzięły do rączki swoje pisanki, bo nauczymy się rymowanki THE EASTER EGGS z poniższymi gestami:

Stand on one leg!- Dzieci stają na jednej
nodze.

Where is the Easter egg?- Uczniowie rozglądają się i
szukają swoich pisanek.

Put it up! Put it down!- Podnoszą je do góry i
opuszczają w dół.

Turn around and have some fun!- Dzieci obracają się i śmieją.

Aby zadanie uatrakcyjnić i utrudnić kilkukrotne wykonanie wierszyka
THE EASTER EGGS, proponuje następujące modyfikacje:
– dzieci mówią wierszyk z nagraniem, ale bez pomocy rodzica
– w trakcie wykonywania wierszyka nauczyciel ścisza nagranie,
– rodzic zatrzymuje nagranie i dzieci samodzielnie dopowiadają
dalszy fragment rymowanki,
– dzieci mówią wierszyk stojąc na jednej nodze.

The_Easter_Egg_-_nagranie.mp3

Źródło: edunation.pl

Colours and numbers

– tę zabawę można przeprowadzić na dwa sposoby:
a. rodzic podaje kolor, a dzieci odpowiadającą mu liczbę
b. rodzic podaje liczbę, a dzieci jej kolor
Staramy się, aby rolę rodzica przejmowały dzieci jak tylko
zrozumieją o co chodzi w zabawie. 

1The Way The Bunny Hops

Świetna piosenka ruchowa, którą najmłodsi po prostu UWIELBIAJĄ!

BINGO WIELKANOCNE:

https://www.fullofideas.pl/2015/03/easter-bingo-game/

Wielkanocne zajączki

Przygotowujemy karty, na których znajdują się wielkanocne zajączki (w różnej ilości). Dzieci przeliczają je i przypinają odpowiednią liczbę klamerek na ubrania.

Trzy kubki

Do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek.

https://supersimple.com/free-printables/rabbit-coloring-page/ – Pokoloruj zajączka. 

How many eggs? Ile jajek widzisz?

https://supersimple.com/caities-classroom/how-many-eggs-do-you-see/

Wykonajcie zadania nr 15, 16, 20, 21, 22. – Możecie wykonac wszystkie zadania, które Wam przekazałam lub tylko kilka z nich.